ÇÜ İletişim Fakültesi’nde “EĞİTGEN Çalıştayı” ve “EĞİTGEN Oyun Atölyesi” düzenlendi

Etkinlik, Çukurova Üniversitesi İletişim Fakültesi IF-Stüdyo’da Çukurova Üniversitesi İletişim Fakültesi ev sahipliğinde 13 Haziranda düzenlendi. Eğitim ve oyun arasındaki yaratıcı bağları keşfetmek amacıyla düzenlenen “Oyunla Öğrenme: EĞİTGEN” başlıklı çalıştay ve ardından gerçekleştirilen EĞİTGEN Oyun Atölyesi, akademiden uygulamaya uzanan dinamik bir öğrenme atmosfer ile katılımcılarına renkli anlar yaşattı.

ÇÜ İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Muzaffer Sümbül’ün öncülüğünde şekillenen program, Saat 13.30’daki çalıştay çalışmaları ile başladı.

Oyun İnsanlığın Varoluşuyla Ortaya Çıkan Bir Olgudur

EĞİTGEN kitabının yazarı Mehpare Şayan Kileci’nin kitabın düşünsel temelini ve “EĞİTGEN” kavramının taşıdığı anlamı hakkında katılımcılarla önemli notlar paylaştığı çalıştayda, Çukurova Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Muzaffer Sümbül dansın oyunla kurduğu ritmik ilişkiye dikkat çekti. Oyunun tarihçesine bakıldığında insanlığın varoluşuyla ortaya çıkan bir olgu olduğuna işaret eden Prof. Dr. Sümbül, “Geleneksel Kültürümüze baktığımızda oyun ciddi olamayan bir durum olarak ifade edilir. Halbuki oyun kuralları olan, çokça çeşidi olan çok ciddi bir iştir” diye belirtti.

Doç. Dr. İnanç Eti yaratıcı dramayla oyunun ortak zeminde buluştuğu alanlara ışık tuttu çalıştayın son oturumda ise Doç. Dr. Yunus Emre Çekici, dilin oyunla şekillenen doğasına odaklanarak dilsel öğrenmenin oyunla nasıl zenginleşebileceği konusunda konuşmalarını gerçekleştirdi.

“Oyunun, öğrenmenin, düşünmenin ve dayanışmanın bir yolu olduğu” vurgulanan çalıştayda, oyunun yalnızca eğlence değil, katılımcılara zamanın eğip bükebilen yapı sunan, içinde yaşanan ana daha derin bir bağ kurarak dahil olmanın hem bireysel hem de toplumsal öğrenmeye etkisini nasıl şekillendirdiğine ışık tutuldu.

Oyunda Strateji Ve Yaratıcılık Ön Plana Çıktı

Saat 15.30’u gösterdiğinde ise “EĞİTGEN Oyun Atölyesi”ne geçildi. Atölyede, Mehpare Şayan Kileci’nin kitabında kurguladığı eğitsel oyunlar katılımcılarla birlikte uygulandı. Prof. Dr. Muzaffer Sümbül, Doç. Dr. İnanç Eti, Doç. Dr. Yunus Emre Çekici ve Mehpare Şayan Kileci’nin yanı sıra Betül Karaduman, Raziye Günay Bilaloğlu, Ufuk Arslan, Ayşe Gözütok, Esra Tırpan, Serhat Güneş, Leyla Yeşiltaş, Gizem Başut, Ramazan Ekmekçi ve Eda Gezici gibi isimlerin yer aldığı interaktif oturumda ekip çalışması, strateji ve yaratıcılık ön plana çıktı.

Canlandırmaların renkli ve enerjik sahnelere dönüştüğü atölye, katılımcıların hem öğrenip hem eğlendiği, kendi potansiyellerini deneyimlediği bir şenliğe dönüştü. Etkinlik, toplu fotoğraf çekimiyle sona ererken, salonda hâlâ süren sohbetler, oyunun eğitimdeki potansiyeline duyulan heyecanın bir yansımasıydı.